misiek^wro, Dzięki misiek, to może kiedy indziej :lol:
[O1] Notorycznie krzywiące się tarcze hamulcowe
Zwiń
X
-
[O1] Notorycznie krzywiące się tarcze hamulcowe
hej
piszę w imieniu kolegi, posiada on od roku Octavie 1 hatchback 1.8 20V 125KM wersja SLX 98r.
występuje u niego problem w notorycznie krzywiącymi się tarczami hamulcowymi
w ciągu roku założył już 4 komplet, po wymianie kompletu hamulców przez 1000-2000 km jest wszystko ok a potem auto zaczyna dziwnie hamować jakby coś haczyło za następny tysiąc drga już kierownica przy hamowaniu. po jakiś 5000-6000 tyś dyskomfort podczas jazdy jest już na tyle duży że trzeba zmienić tarcze i klocki. do tego dochodzą drgania podczas przyspieszania które prawie całkowicie udało się zniwelować po wymianie obu kompletnych półosi. nawet na luzie czuć przy np 100km/h jakby auto jechało po nierównej nawierzchni a jedzie po nowej autostradzie. czuć drgania w kabinie, na fotelach. felgi opony są dobre, podmieniane z moimi, na moim aucie jest wszystko ok, u niego nie. mechanicy sugerowali że tył słabo hamuje i przez to się przód krzywi ale tył pół roku temu wymieniono i już od tej pory drugi komplet zaczyna się krzywić. zakładał ate, potem trw, mikoda teraz już hart bo szkoda kasy. efekt ten sam. czy to mogą być krzywe piasty z przodu ? mechanicy to odrzucają bo jakby one się miały pogiąć... da się to jakoś sprawdzić ? ewentualnie gdzie w Katowicach lub okolicy można sprawdzić bicie ? kolega jest już załamany, auto bezwypadkowe, przebieg pewny 160tyś km od rodziny z niemiec i tu takie coś, szkoda mu sprzedawać ten samochód. oczywiście zawieszenie jest ok, układ kierowniczy też wielokrotnie sprawdzane. poradźcie coś koledze żeby nie sprzedał swojej octavii
-
-
acero1964, mogą być krzywe piasty, co może skutkować nierówno zużywającymi się hamulcami i dlatego bicie. W celu sprawdzenia bicia piasty to trzeba by zdemontować koło, przyłożyć czujnik i zobaczyć czy są odchyłki. Można też na warsztacie, ale do tego trzeba wszystko zdemontować. Jeżeli auto nie jest traktowane w "sportowy" sposób to dziwna sprawa z tymi hamulcami. A u kolegi siedzą hamjulce FSIII?
Komentarz
-
-
jak sie zepniecie to zujnik z podstawka magetyczna mozna kupic na allegro za rozsadne pieniadze (oczywiscie czujnik z nieco wiekszym 'bledem', ale powinien wystarczyc ... oprocz tego przyjrzalbym sie lozyskom, zwrotnicomkazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
Komentarz
-
-
Na 90% piasty....
I jak tam wyszlo z tym mierzeniem? Mialem te same obiawy i przyczyna byly krzywe piasty. 0,4mm lewa i 0,2mm prawa strona. Niestety trzeba wymienic tez lozyska i prawdopodobnie sprawdzic tyl(w moim przypadku bebny tez dostaly od tych wibracji). Teraz smiga juz 30000 i nic nie wrocilo. Pzdr
Komentarz
-
Komentarz